Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere İlahiyat Lisans Diploması verilir.
Yeterlilik Düzeyi
Bu bir lisans programıdır. Programa başlamadan önce Arapça yeterlilik sınavlarında başarılı olma veya 1 sene zorunlu Arapça Hazırlık sınıfını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. Ayrıca Türkiye Yükseköğretim Yeterlilik Çerçevesi (TYYÇ) ile de uyumludur.
Programa Kabul Şartları
Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde bu lisans programına öğrenci kabulü, YKS adı verilen üniversite giriş sınavı ile yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini bildirmelerinin ardından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), öğrencileri ÖSYS'den aldıkları puana göre ilgili programa yerleştirir.
Misafir öğrenciler, ilgili akademik birimin onayı ile bu programda yer alan derslere kayıt olabilirler. Ayrıca, Fakültede eğitim dili %30 Arapça olduğu için Arapça dil seviyelerini kanıtlamaları gerekmektedir.
KKTC uyruklu öğrenciler Üniversite tarafından yapılan sınavla burslu olarak programa yerleşirler.
Mezuniyet Koşulları ve Kurallar
Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00/4.00'den az olmaması ve programdaki tüm dersleri en az DD/S harf notu ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi 240'dır. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamaları zorunludur.
Önceki Öğrenimlerin Tanınması ve Değerlendirilmesi
Yakın Doğu Üniversitesi'nde tam zamanlı öğrenciler bazı derslerden ilgili yönetmelik çerçevesinde muaf tutulabilmektedir. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersin içeriği ve de kredileri YDÜ'de verilen dersle eşdeğer ise, ders içeriği ve de kredi değerleri değerlendirildikten sonra ilgili fakülte/enstitü onayı ile öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Programın Bilgileri
Vizyon:
Diploma programının temel amacı, alana ait kuramsal ve uygulamaya dönük kapsamlı içerik bilgisine sahip, temel dini metinleri okuyup anlayabilen, kendisini ifade edebilecek seviyede alan dil bilgisine sahip, bireysel farklılıkları dikkate alarak din hizmeti sunabilme yol ve yöntemlerini bilen ilahiyatçılar yetiştirmektir.
Misyon:
Ayrıca, farklı dini akımların teolojik ve kurumsal yapılarıyla tarihsel gelişimlerini anlayan, mesleki uygulama alanlarını tanıyan, sahip olduğu formasyonu uygulamaya dönüştürebilen, edindiği bilgi ve becerileri etkili bir şekilde aktarabilen ilahiyatçılar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Program, bu amaçlar doğrultusunda ilahiyat ve din bilimleri alanındaki faaliyetlerini başarıyla sürdürmeyi amaçlamaktadır.
Program Kazanımları
1 Alana ait kuramsal ve uygulamaya dönük kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. |
2 Temel dini metinleri okuyup anlayabilir. |
3 Kendisini ifade edebilecek seviyede alan dil bilgisine sahiptir. |
4Bireysel farklılıkları dikkate alarak din hizmeti sunabilme yol ve yöntemlerini öğrenir. |
5Farklı dini akımların teolojik ve kuramsal yapılarıyla tarihsel gelişimleri bilir. |
6 Mesleki uygulama alanlarını bilerek tanır. |
7 Alana ait formasyonunu, uygulama alanına dönüştürebilir. |
8 Sahip olduğu alan bilgilerini farklı çalışma ortamlarında kullanabilir. Uygulamaya dönük bilimsel araştırmalar yapabilir. |
9Edindiği bilgi ve becerileri, muhatabının düzeyine uygun tarzda etkili bir yazılı ve sözlü aktarım becerisine sahiptir. |
10Alana ait edindiği bilgileri, temel kaynaklara aykırı olmamak kaydıyla, özellikle uygulama alanında bilimi ve sosyal değişimleri dikkate alarak yorumlayıp sorgulayabilir. |
11Din hizmetlerinin ve din eğitiminin daha sağlıklı yürütülebilmesi açısından, toplumsal sorunlara duyarlıdır. |
12Alanıyla ilgili ve diğer disiplinlerdeki gelişmeleri izleyebilecek bir bilimsel okuryazarlık yeterliğine sahiptir. |
13Sadece mesleki alanındaki çalışmaları değil, sosyal ve beşeri bilimlere yönelik yenilik ve gelişmeleri takip ederek, bu alanlardaki aktivitelere katılır. |
Ders ve Program Kazanımları İlişkisi
DERS KODU | DERS ADI | PROGRAM KAZANIMLARI | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
1. YIL – 1. DÖNEM | ||||||||||||||
ADE101 | Arap Dili ve Edebiyatı I (Arapça) | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | ||||||||
YDEN101 | Yabancı Dil I | 5 | 2 | 2 | ||||||||||
İLH101 | Kur’an Okuma ve Tecvid I | 2 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH112 | Siyer (Arapça) | 5 | 3 | 3 | ||||||||||
İLH113 | Hadis Tarihi (Arapça) | 5 | 3 | 2 | ||||||||||
İLH104 | İslam İnanç Esasları | 5 | 3 | 2 | ||||||||||
AEF101 | Eğitim Bilimine Giriş | 4 | 5 | 3 | 2 | |||||||||
1. YIL – 2. DÖNEM | ||||||||||||||
ADE102 | Arap Dili ve EdebiyatıII (Arapça) | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | ||||||||
AEF102 | Eğitim Psikolojisi | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
YDEN102 | Yabancı Dil II | 5 | 4 | |||||||||||
İLH111 | Kur’an Okuma ve Tecvid II | 2 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH115 | Hadis Usulü | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH126 | Tefsir Tarihi (Arapça) | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH117 | İslam İbadet Esasları | 5 | 3 | 4 | ||||||||||
İLH118 | İslam Tarihi I | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
2. YIL – 1. DÖNEM | ||||||||||||||
İLH444 | Gelişim Psikolojisi | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
AEF212 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
İLH201 | Kur’an Okuma ve Tecvid III | 2 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH202 | Tefsir Usulü | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH203 | Türk Din Musikisi (Nazariyat) | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
İLH224 | Hadis I (Arapça) | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH205 | Mantık | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
İLH206 | Din Psikolojisi | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
İLH208 | İslam Tarihi II | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
2. YIL – 2. DÖNEM | ||||||||||||||
AEF201 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
İLH211 | Kur’an Okuma ve Tecvid IV | 2 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH234 | Hadis II (Arapça) | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH217 | İslam Hukuk Usulü I | 5 | 5 | 3 | 3 | |||||||||
İLH220 | Din Sosyolojisi | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
İLH221 | Kelam Tarihi | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH222 | Türk-İslam Edebiyatı | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
İLH223 | İslam Sanatları Tarihi | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
İLH229 | Tefsir I (Arapça) | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
3. YIL – 1. DÖNEM | ||||||||||||||
AEF456 | Karakter ve Değerler Eğitimi | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
İLH301 | Kur’an Okuma ve Tecvid V | 2 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH302 | Sistematik Kelam I | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH305 | Tasavvuf I | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH306 | İslam Medeniyeti Tarihi | 2 | 4 | 5 | ||||||||||
İLH307 | İslam Hukuk Usulü II | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
İLH308 | Felsefe Tarihi | 3 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH319 | Tefsir II (Arapça) | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
3. YIL – 2. DÖNEM | ||||||||||||||
AEF314 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
İLH300 | İslam Hukuku I | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
İLH311 | Kur’an Okuma ve Tecvid VI | 2 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH312 | Sistematik Kelam II | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH315 | Tasavvuf II | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH320 | İslam Felsefesi Tarihi | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
İLH321 | İslam Mezhepleri Tarihi | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||||||
4. YIL – 1. DÖNEM | ||||||||||||||
AEF204 | Özel Öğretim Yöntemleri | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
AEF303 | Sınıf Yönetimi | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
İLH400 | İslam Hukuku II | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
İLH401 | Kur’an Okuma ve Tecvid VII | 2 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH402 | Din Eğitimi | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | ||||||||
İLH403 | Hitabet ve Mesleki Uygulama | 3 | 5 | 2 | 5 | |||||||||
İLH404 | İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
4. YIL – 2. DÖNEM | ||||||||||||||
AEF406 | Öğretmenlik Uygulaması | 4 | 5 | 3 | 3 | |||||||||
İLH411 | Kur’an Okuma ve Tecvid VIII | 2 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH417 | Dinler Tarihi | 2 | 5 | 4 | ||||||||||
İLH418 | Din Felsefesi | 2 | 4 | 3 | ||||||||||
İLH419 | Bitirme Ödevi | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
SEÇMELİ DERSLER | ||||||||||||||
İLH304 | Osmanlı Türkçesi | 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||||
İLH341 | Tasavvuf Musikisi | 1 | 2 | 1 | 4 | |||||||||
İLH342 | Arap Dili Belağatı | 5 | 3 | |||||||||||
İLH343 | Yaygın Öğretimde Hadis | 1 | 4 | 2 | ||||||||||
İLH344 | Günümüz İslam Ülkeleri I | 1 | 2 | 4 | 2 | |||||||||
İLH345 | İslam Mantık Tarihi | 2 | 4 | 1 | ||||||||||
İLH346 | Klasik Fıkıh Metinleri | 3 | 5 | 1 | 4 | |||||||||
İLH347 | Ruh sağlığı ve Din | 4 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH322 | Tefsir Metinleri | 3 | 5 | 1 | 4 | |||||||||
İLH323 | Batıda İslam Araştırmaları | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
İLH324 | Günümüz Felsefe Akımları | 3 | 5 | 2 | ||||||||||
İLH326 | Çağdaş İslam Akımları | 3 | 4 | |||||||||||
İLH327 | Mantık ve İslami İlimler | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
İLH328 | Klasik Tasavvuf Metinleri | 3 | 5 | 3 | 3 | |||||||||
İLH329 | Bilimsel Yazı ve Araştırma Teknikleri | 2 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
İLH330 | Hitabet ve İletişim | 2 | 5 | 5 | ||||||||||
İLH331 | Günümüz İslam Ülkeleri II | 4 | 4 | 3 | ||||||||||
İLH405 | Din Hizmetlerinde İletişim ve Rehberlik | 5 | 3 | 3 | 5 | |||||||||
İLH407 | Din Psikolojisinin Problemleri | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
İLH408 | Çağdaş Mistik Akımlar | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
İLH409 | Hadis Tenkit Metotları | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
İLH425 | Çağdaş İslam Düşünürleri | 5 | 2 | |||||||||||
İLH426 | Hitabet ve Din | 2 | 3 | 5 | ||||||||||
İLH427 | Sosyal Psikoloji | 5 | 3 | 5 | ||||||||||
İLH420 | Çağdaş Türk Düşüncesi | 3 | 3 | 5 | ||||||||||
İLH421 | Günümüz Fıkıh Problemleri | 2 | 3 | 3 | 5 | |||||||||
İLH422 | Yaşayan Dünya Dinleri | 5 | 3 | 3 | ||||||||||
İLH423 | Günümüz Hadis Problemleri | 2 | 3 | 3 | 5 | |||||||||
İLH424 | Türk Kelamcıları | 3 | 3 | 4 | ||||||||||
İLH427 | Değerler Eğitimi | 5 | 5 | |||||||||||
İLH429 | Klasik Siyer Metinleri | 2 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH430 | Küresel Toplumu Anlama | 3 | 5 | 5 | ||||||||||
İLH431 | Kişisel Gelişim ve Din | 2 | 5 | 3 | ||||||||||
İLH432 | Karşılaştırmalı Mitoloji | 5 | 5 | 2 |
* 1 En Düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 En Yüksek
Mezunlar İçin İş Olanakları
Din görevlisi olarak çalışmanın yanısıra, pedagojik formasyon eğitimlerini tamamladıkları için öğretmen olarak çalışabilmektedirler.
Lisansüstü Programlara Erişim
Bu programdan mezun olan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler
Programın Yapısı
İlahiyat lisans programı toplam 240 AKTS kredilik 76 dersten oluşmaktadır.
Ortak zorunlu dersler ve seçmeli dersler hariç her yarıyılda en az 7 ders vardır.
Her programda Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen ortak zorunlu dersler ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen diğer ortak dersler bulunur.
- sınıftan itibaren her yarıyılda seçmeli dersler açılır.
Her lisans programında en az 8 seçmeli ders bulunmaktadır.
Programın ders dağılımına ilişkin ilke, kural ve yöntemler tanımlıdır. Öğretim programı
(müfredat) yapısı zorunlu seçmeli ders dengesi gözetilmiştir. Seçmeli derslerin yerel kredilerin %25-%30'unu oluşturmasının gerekliliği ilkesi gözetilmiştir. Ayrıca dönemlik ders dağılımlarında 30 AKTS olmasına müfredat hazırlanırken dikkat edilmiştir. Ders dağılımı Bologna formatına uygun olarak planlanmaktadır.
Üniversite Genelinde Verilen Dersler
ÜNİVERSİTE GENELİNDE AÇILAN DERSLER | ||
ÜNİVERSİTE ORTAK DERSLERİ | DERS KODU VE ADI | DERS BİLGİSİ |
KAR100 Kariyer planlaması | Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmak için birinci sınıfın ikinci döneminin başında bu derse kayıt olurlar. | |
KAM100 Kampüs Oryantasyonu | YDÜ'deki kampüs hayatını tanımak için, öğrenciler birinci sınıfın ilk döneminin başında bu derse kaydolurlar. | |
KTK100 Kıbrıs Tarihi ve Kültürü
| Bu ders öğrenciler tarafından birinci sınıfta alınır ve yerel tarih ve kültürü tanımalarına yardımcı olmayı amaçlar. | |
YÖK TARAFINDAN BELİRLENEN ORTAK ZORUNLU DERSLER | TUR101 Türk Dili I | Bu dersler, Yükseköğretim Mevzuatına göre Türkiye'deki tüm ön lisans ve lisans programlarında açılması zorunlu olan derslerdir. |
TUR102 Türk Dili II | ||
AİT101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | ||
AİT102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | ||
BİL101 Bilişim Teknolojileri | Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak için Türkiye'deki tüm önlisans ve lisans programlarında öngörülmektedir. |
Ders Yapısı ve Krediler Tablosu
İlgili derslerin detaylarını görmek için (dersin amaçları, öğrenme kazanımları, içerik, değerlendirme ve AKTS ders yükü), ders koduna tıklayınız.
1. YIL – 1. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
ADE101 | Yok | Arap Dili ve Edebiyatı I (Arapça) | 2 | 0 | 2 | 3 |
YDEN101 | Yok | Yabancı Dil I | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH101 | Yok | Kur’an Okuma ve Tecvid I | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH112 | Yok | Siyer (Arapça) | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH113 | Yok | Hadis Tarihi (Arapça) | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH104 | Yok | İslam İnanç Esasları | 2 | 0 | 2 | 3 |
AEF101 | Yok | Eğitim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 3 | 3 |
TUR101 | Yok | Türk Dili I | 2 | 0 | 2 | 2 |
AİT101 | Yok | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 2 |
BİL101 | Yok | Bilişim teknolojileri | 3 | 0 | 3 | 4 |
KAM100 | Yok | Kampüse uyum | 0 | 0 | 0 | 2 |
Toplam | 30 |
1. YIL – 2. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
ADE102 | Yok | Arap Dili ve EdebiyatıII (Arapça) | 2 | 0 | 2 | 2 |
AEF102 | Yok | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 3 | 3 |
YDEN102 | Yok | Yabancı Dil II | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH111 | Yok | Kur’an Okuma ve Tecvid II | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH115 | Yok | Hadis Usulü | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH126 | Yok | Tefsir Tarihi (Arapça) | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH117 | Yok | İslam İbadet Esasları | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH118 | Yok | İslam Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 3 |
TUR102 | Yok | Türk Dili II | 2 | 0 | 2 | 2 |
AİT102 | Yok | Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi II | 2 | 0 | 2 | 2 |
KTK100 | Yok | Kıbrıs Kültürü ve Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 |
KAR100 | Yok | Kariyer Planlama | 0 | 0 | 0 | 2 |
Toplam | 30 |
2. YIL – 1. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
İLH444 | Yok | Gelişim Psikolojisi | 3 | 0 | 3 | 3 |
AEF212 | Yok | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım | 3 | 0 | 3 | 4 |
İLH201 | Yok | Kur’an Okuma ve Tecvid III | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH202 | Yok | Tefsir Usulü | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH203 | Yok | Türk Din Musikisi (Nazariyat) | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH224 | Yok | Hadis I (Arapça) | 4 | 0 | 4 | 5 |
İLH205 | Yok | Mantık | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH206 | Yok | Din Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH208 | Yok | İslam Tarihi II | 2 | 0 | 2 | 3 |
Toplam | 30 |
2. YIL – 2. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
AEF201 | Yok | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 3 | 4 |
İLH211 | Yok | Kur’an Okuma ve Tecvid IV | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH234 | Yok | Hadis II (Arapça) | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH217 | Yok | İslam Hukuk Usulü I | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH220 | Yok | Din Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH221 | Yok | Kelam Tarihi | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH222 | Yok | Türk-İslam Edebiyatı | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH223 | Yok | İslam Sanatları Tarihi | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH229 | Yok | Tefsir I (Arapça) | 4 | 0 | 4 | 5 |
Toplam | 30 |
3. YIL – 1. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
AEF456 | Yok | Karakter ve Değerler Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 3 |
İLH301 | Yok | Kur’an Okuma ve Tecvid V | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH302 | Yok | Sistematik Kelam I | 4 | 0 | 4 | 5 |
İLH305 | Yok | Tasavvuf I | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH306 | Yok | İslam Medeniyeti Tarihi | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH307 | Yok | İslam Hukuk Usulü II | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH308 | Yok | Felsefe Tarihi | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH319 | Yok | Tefsir II (Arapça) | 2 | 0 | 2 | 3 |
Yok | Zorunlu Seçmeli | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Yok | Zorunlu Seçmeli | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Toplam | 30 |
3. YIL – 2. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
AEF314 | Yok | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 3 | 4 |
İLH300 | Yok | İslam Hukuku I | 4 | 0 | 4 | 5 |
İLH311 | Yok | Kur’an Okuma ve Tecvid VI | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH312 | Yok | Sistematik Kelam II | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH315 | Yok | Tasavvuf II | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH320 | Yok | İslam Felsefesi Tarihi | 4 | 0 | 4 | 5 |
İLH321 | Yok | İslam Mezhepleri Tarihi | 2 | 0 | 2 | 3 |
Yok | Zorunlu Seçmeli | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Yok | Zorunlu Seçmeli | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Toplam | 30 |
4. YIL – 1. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
AEF204 | Yok | Özel Öğretim Yöntemleri | 3 | 0 | 3 | 4 |
AEF303 | Yok | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH400 | Yok | İslam Hukuku II | 4 | 0 | 4 | 5 |
İLH401 | Yok | Kur’an Okuma ve Tecvid VII | 2 | 0 | 2 | 4 |
İLH402 | Yok | Din Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 3 |
İLH403 | Yok | Hitabet ve Mesleki Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 |
İLH404 | Yok | İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi | 2 | 0 | 2 | 4 |
Yok | Zorunlu Seçmeli | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Yok | Zorunlu Seçmeli | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Toplam | 30 |
4. YIL – 2. DÖNEM | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
AEF406 | Yok | Öğretmenlik Uygulaması | 3 | 2 | 5 | 10 |
İLH411 | Yok | Kur’an Okuma ve Tecvid VIII | 2 | 0 | 2 | 4 |
İLH417 | Yok | Dinler Tarihi | 4 | 0 | 4 | 6 |
İLH418 | Yok | Din Felsefesi | 2 | 0 | 2 | 4 |
İLH419 | Yok | Bitirme Ödevi | 2 | 0 | 2 | 2 |
Yok | Zorunlu Seçmeli | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Yok | Zorunlu Seçmeli | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Toplam | 30 |
ALAN SEÇMELİ DERSLERİ | ||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS |
3.YIL | ||||||
İLH304 | Yok | Osmanlı Türkçesi | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH341 | Yok | Tasavvuf Musikisi | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH342 | Yok | Arap Dili Belağatı | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH343 | Yok | Yaygın Öğretimde Hadis | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH344 | Yok | Günümüz İslam Ülkeleri I | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH345 | Yok | İslam Mantık Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH346 | Yok | Klasik Fıkıh Metinleri | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH347 | Yok | Ruh sağlığı ve Din | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH322 | Yok | Tefsir Metinleri | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH323 | Yok | Batıda İslam Araştırmaları | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH324 | Yok | Günümüz Felsefe Akımları | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH326 | Yok | Çağdaş İslam Akımları | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH327 | Yok | Mantık ve İslami İlimler | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH328 | Yok | Klasik Tasavvuf Metinleri | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH329 | Yok | Bilimsel Yazı ve Araştırma Teknikleri | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH330 | Yok | Hitabet ve İletişim | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH331 | Yok | Günümüz İslam Ülkeleri II | 2 | 0 | 2 | 2 |
4.YIL | ||||||
İLH405 | Yok | Din Hizmetlerinde İletişim ve Rehberlik | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH407 | Yok | Din Psikolojisinin Problemleri | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH408 | Yok | Çağdaş Mistik Akımlar | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH409 | Yok | Hadis Tenkit Metotları | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH425 | Yok | Çağdaş İslam Düşünürleri | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH426 | Yok | Hitabet ve Din | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH421 | Yok | Günümüz Fıkıh Problemleri | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH422 | Yok | Yaşayan Dünya Dinleri | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH423 | Yok | Günümüz Hadis Problemleri | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH424 | Yok | Türk Kelamcıları | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH427 | Yok | Değerler Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH429 | Yok | Klasik Siyer Metinleri | 2 | 0 | 2 | 2 |
İLH431 | Yok | Kişisel Gelişim ve Din | 2 | 0 | 2 | 2 |
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER | |||||||
DERS KODU | ÖNKOŞUL | DERS ADI | Teorik Saat | Uygulama /Laboratuvar Saati | Ulusal Kredi | AKTS | |
İLH427 | Yok | Sosyal Psikoloji | 2 | 0 | 2 | 2 | |
İLH430 | Yok | Küresel Toplumu Anlama | 2 | 0 | 2 | 2 | |
İLH420 | Yok | Çağdaş Türk Düşüncesi | 2 | 0 | 2 | 2 | |
İLH432 | Yok | Karşılaştırmalı Mitoloji | 2 | 0 | 2 | 2 | |
Ek Bilgiler
EK BİLGİLER |
Mezun olabilmek için toplam 240 AKTS kredilik ders alınması gerekmektedir. İlahiyat öğrencileri, toplam 240 AKTS kredisi sağlamak için seçmeli dersleri tamamlamak zorundadır. Aksi takdirde, programdan mezun olma şartlarını yerine getirmiş sayılmayacaktır. Seçmeli Dersler Hakkında Önemli Bilgi İlahiyat bölümü öğrencileri mezun olabilmek için 8 tane seçmeli ders almak zorundadır. Bu dersler seçmeli dersler listesinden seçilmelidir. 3. Yıl seçmelileri 3. Sınıflar tarafından, 4.yıl seçmelileri 4. Sınıflar tarafından seçilmelidir. 3. Sınıfın seçmelisi 4. Sınıftan, 4.Sınıfın seçmelisi 3. Sınıftan tamamlanamaz. Bu listede olmayan dersler seçmeli olarak kabul edilmez. |
Herhangi bir engelinizden dolayı bu derslere erişim için desteğe ihtiyacınız varsa, lütfen Engelsiz Desten Birimi’ne başvurunuz. İletişim: [email protected] |
Sınav Yönergeleri, Değerlendirme ve Notlandırma
- Ø SINAV YÖNERGELERİ, DEĞERLENDİRME VE NOTLANDIRMA
YDÜ’de alınan her ders için dersi veren akademik personel tarafından yapılan değerlendirmenin sonucunda öğrencilere aşağıda açıklaması verilen harf notlarından birisi verilir. Her harf notunun karşılığında bir AKTS ağırlığı mevcuttur.
Aşağıdaki tablo harf notları, ağırlıkları ve AKTS denkliği hakkında bilgi vermektedir:
NOT ARALIĞI | HARF NOTU | AĞIRLIK | AKTS NOTU |
90-100 | AA | 4.0 | A |
85-89 | BA | 3.5 | B* |
80-84 | BB | 3.0 | B* |
75-79 | CB | 2.5 | C* |
70-74 | CC | 2.0 | C* |
60-69 | DC | 1.5 | D |
50-59 | DD | 1.0 | E |
49 andbelow | FF | 0.0 | F |
*Yıldızlı harf notları için yüksek olan ağırlık uygulanır.
Herhangi bir dersten başarılı sayılabilmek için öğrencilerin 5. düzey (önlisans) ve 6. düzey (lisans) programlarda en az DD, 7. düzey (yüksek lisans) programlarda en az CC ve 8. düzey (doktora) programlarda da en az CB alması gerekir. Genel ortalamaya dahil edilmeyen dersler için öğrencilerin S (Yeterli) notu alması gerekmektedir.
Açıköğretim Fakültesinden mezun olan öğrencilerin aldıkları eşdeğer derslerden muaf sayılabilmeleri için en az CC alması gerekir
Bunların yanı sıra, her yerel harf notunun bir de AKTS karşılığı not bulunmaktadır. Bu şekilde kurumlararası hareketlilik desteklenmektedir.
Yukarıdaki tablo, YDÜ bünyesindeki tüm dersler için kullanılmaktadır. Bu harf notlarının dışında aşağıdaki harf notları da öğrenci ders dökümlerine işlenir:
I | Tamamlanmamış (Incomplete) |
S | Yeterli (SatisfactoryCompletion) |
U | Yetersiz (Unsatisfactory |
P | Yeterli İlerleme (SuccessfulProgress) |
NP | Yetersiz İlerleme (Not SuccessfulProgress) |
EX | Muaf (Exempt) |
NI | Dahil Edilmemiş (Not included) |
W | Dersten Çekilmiş (Withdrawal) |
NA | Devamsız (NeverAttended) |
I (Incpmplete) notu dersin gereklerini dersi veren akademik personelin kabul edeceği geçerli bir sebepten dolayı ilgili dönemin son tarihine kadar yerine getiremeyen öğrencilere verilir. I notu alan öğrenciler, ilgili dönemin ders notlarının son teslim tarihinden en geç bir hafta sonra tüm eksik yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu süre ilgili akademik birim yöneticisi ve yönetim kurulu kararı ile bir sonraki dönemin başlangıç Tarihinden iki hafta öncesine kadar uzatılabilir. Kendisine verilen tarihte yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin I notları otomatik olarak FF veya U notuna dönüşecektir.
S (Satisfactory) notu kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
U (Unsatisfactory) notu kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
P (SuccessfulProgress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösterebilen öğrencilere verilir.
NP (Not SuccessfulProgress) notu genel not ortalamasına dahil olmayan ve yükümlülükleri bir dönemi aşan derslerde ilgili dönem içerisinde beklenen performansı gösteremeyen öğrencilere verilir.
EX (Exempt) notu programda ilgili dersten muaf olan öğrencilere verilir.
NI (Not included) notu öğrencilerin almış oldukları ancak genel not ortalamalarına dahil olmayan derslerdeki perfromansları için verilir. Bu notlar öğrencinin not dökümünde belirtilir ancak kayıtlı olduğu program çerçevesinde aldığı derslere dahil edilmez.
W (Withdrawal) notu öğrencinin akademik danışmanının önerisi ve ersi veren akademik personelin izni ile ilgili dönemdeki ders ekleme/bırakma tarihinin ardından ve dönem başlangıcından 10 hafta sonraya kadar dersten çekildiği taktirde verilir. Öğrenci programdaki ilk iki döneminde herhangi bir dersten çekilemez. Ayrıca daha önce herhangi bir dersten W notu alan ve notu ortalamaya katılmayan öğrencileraynı derslerden tekrar çekilemez. Önlisans programında eğitim gören öğrenciler en fazla iki dersten, lisans programlarında eğitim gören öğrenciler ise en fazla dört dersten çekilebilir. Öğrenci, çekildiği dersin açıldığı ilk dönemde bu dersi tekrar almak zorundadır.
NA (NeverAttended) notu belirlenen derse devam koşullarını yerine getirmeyen ve dönem sonu yapılacak değerlendirmelere katılma hakkını kaybeden öğrencilere verilir. NA notu ortalama hesaplamasına katılmaz.
Öğrenci not döküm belgelerinde hem ulusal, hem de AKTS yüklerine denk gelen harf notları gösterilir.
Mezuniyet Koşulları
Bu lisans programından mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamaları gerekir;
- En az 240 AKTS ve en az DD notu alarak programın müfredatında yer alan tüm derslerden başarılı olmak
- 00 üzerinden 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına (CGPA) sahip olmak
- Zorunlu stajlarını belirli bir süre ve nitelikte tamamlamak.
Program Şekli
Bu tam zamanlı bir programdır.
Program Sorumlusu
Prof. Dr. Mehmet Mahfuz Söylemez, Dekan/Bölüm Başkanı, İlahiyat Fakültesi, Yakın Doğu Üniversitesi
Değerlendirme Anketleri
Ölçme Anketi
Mezuniyet Anketi
Memnuniyet Anketi